Stalna povezanost u poslovnom kontekstu

Stalna povezanost u poslovnom kontekstu

Sažetak

Informacijsko-komunikacijske tehnologije omogućuju ljudima da budu povezani s poslom izvan radnoga vremena i mjesta. Stalna povezanost s poslom (engl. constant
connectivity to work) suvremen je fenomen koji pred zaposlenike i organizacije postavlja nove izazove. U skladu s tehnološkim napretkom i olakšanim pristupom informacijskokomunikacijskim tehnologijama od zaposlenika se sve češće očekuje da odgovaraju
na zahtjeve posla promptno te čak i izvan radnoga vremena. Takva očekivanja mogu dovesti do produljenja radnoga dana i nestajanja tradicionalnih granica između privatnog i poslovnog života. Istraživanja se stoga zadnjih nekoliko desetljeća, u skladu s rastućim trendom korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija u poslovne svrhe, usredotočuju na proučavanje različitih posljedica stalne dostupnosti i povezanosti zaposlenika s poslom. Ovaj rad pruža pregled literature u kojoj su se nastojali identificirati mogući individualni i organizacijski čimbenici koji pridonose stalnoj povezanosti zaposlenika s organizacijom. Osim toga, bavi se i pitanjem utjecaja stalne povezanosti s radnim mjestom na dobrobit i produktivnost zaposlenika te na stvaranje ravnoteže između poslovnog i privatnog života. Budući da je danas korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u opisu gotovo svakoga posla, temu stalne povezanosti u poslovnom kontekstu važno je nastaviti proučavati ukorak s vremenom i učestalim promjenama u poslovnom okruženju i načinu komunikacije.

Ključne riječi: dobrobit i produktivnost zaposlenika, informacijskokomunikacijske tehnologije, ravnoteža privatnog i poslovnog života, stalna povezanost s poslom

Abstract

Information and communication technologies enable people to stay connected to work outside their workplace and formal working hours. Constant connectivity to work is a modern phenomenon that poses new challenges to employees and organizations. Due to continual technological advances and increasingly easier access to communication technologies, employees are consistently expected to respond to work demands promptly and even outside of working hours. Such expectations can lead to longer working days and the blurring of traditional boundaries between work and private life. Therefore, for the last few decades, concurrently with the growing trend of using communication technologies for work-related purposes, researchers have focused on studying the various consequences of employees’ constant availability and connection to their workplace. This paper provides a review of literature that tries to identify possible individual and organizational factors that contribute to employees’ constant connection to their organization. Additionally, it considers the impact of constant connectivity to work on employees’ well-being and productivity and on the balance between their work and private lives. Since the use of communication technologies is expected at almost every job nowadays, it is crucial to continue studying the topic of constant connectivity to work in accordance with the frequent changes in workplace communication practices.

Keywords: constant connectivity to work, employees’ well-being and productivity, information and communication technologies, work-life balance

Categories: