Odnos nezadovoljstva tijelom i društvenih mreža

Odnos nezadovoljstva tijelom i društvenih mreža

Sažetak
Porast broja društvenih mreža i njihovih korisnika pobudio je interes javnosti, ali i znanstvenika koji istražuju utjecaj medija na sliku o vlastitom tijelu. Cilj ovog preglednog rada bio je iznijeti relevantne spoznaje o povezanosti društvenih mreža i nezadovoljstva tijelom
kod žena i muškaraca. Brojna istraživanja ispitala su i pokazala postojanje ove povezanosti, no nalazi nisu sasvim konzistentni. Nadalje, u radu su prikazani i posredni mehanizmi koji mogu utjecati na odnos društvenih mreža i nezadovoljstva tijelom te su uspoređene
različite vrste medija i društvenih mreža. Također, raspravljene su spolne razlike, kao i drugi negativni ishodi povezani s korištenjem društvenih mreža.

Ključne riječi: socijalna usporedba, internalizacija ideala mršavosti, slika tijela, nezadovoljstvo tijelom, društvene mreže

Abstract

The increasing number of social networking sites, as well as the number of their users, has become worrisome for the scientists investigating the impact of media on body image. The aim of this review was to provide a relevant literature on association between social media and body dissatisfaction among various populations. Many studies have explored and have shown this association, but as expected, the findings were not entirely consistent. Moreover, mediating variables that may alter the relationship between these concepts were reported, and also different sources of media and social networking cites were compared. In addition, gender differences were also discussed, as well as other negative outcomes associated with social network use.

Key words: social comparison, thin-ideal internalization, body image, Facebook

Categories: