Avatar–to sam ja: povezanost ovisnosti o internetskim igrama i pojma o sebi
- Post by: Psyche General
- 23.07.2024.
- Comments off
Sažetak
Posljedice pretjeranog korištenja interneta u posljednje se vrijeme intenzivno istražuju, a ovisnost o internetu prepoznata je kao veliki zdravstveni problem u modernom svijetu. Patološko igranje internetskih igara prvo se navodi kao potencijalni mentalni poremećaj te se, u svrhu lakše klasifikacije i boljeg razumijevanja različitih aspekata tog poremećaja, nastoje otkriti njihovi neurobiološki korelati. Ta su istraživanja u skladu s mogućnošću da se radi o ovisničkom sindromu, sličnom onome koji pronalazimo kod klasičnih ovisnosti o psihoaktivnim tvarima. Kod određenih internetskih igara igrači imaju mogućnost konfiguracije avatara prema vlastitim preferencijama s kojim zatim ulaze u anoniman i interaktivan virtualni svijet. Psihometrijski nalazi upućuju na to da kod mnogih ovisnika o takvim igrama postoje manjkavosti pojma o sebi koje oni nadoknađuju identifikacijom sa
svojim avatarom. Studije koje su koristile metode slikovnog prikaza mozga tome idu u prilog, s obzirom na to da se kod ovisnika tijekom razmišljanja o vlastitom avataru konzistentno pronalazi povećana aktivacija lijeve angularne vijuge–područja koje se povezuje sa samoidentifikacijom i razlikovanjem sebe od drugih. Pojam o sebi nameće se kao važan prediktor prijelaza iz normalnog u ovisničko korištenje interneta, prilikom kojeg dolazi do povezanih strukturalnih i funkcionalnih promjena mozga.
Ključne riječi: neurobiologija, ovisnost, pojam o sebi, poremećaj igranja
Abstract
The effects of excessive Internet use have recently been a subject of intense research and Internet addiction is being recognized as a major health issue in the modern world. Pathological internet gaming is the first one to be mentioned as a potential mental disorder and an there is an endeavour to detect its neurobiological correlates, in order to better classify and understand its different aspects. These researches substantiate the idea of an addiction syndrome, possibly very similar to the one found in classic substance and behavioral addictions. In certain Internet games, players have the ability to configure their avatar, in accordance to their own preferences, with which they later engage in an anonymous and interactive virtual world. Psychometric findings indicate that many addicted players self-identify with the avatar, which compensates for their self-concept deficits. Studies which used neuroimaging methods support the idea, considering that higher activation of left angular gyrus, an area associated with self-identification and distinction of self from others, is constantly being found in addicted players during avatar-reflection. Self-concept seems to be an important predictor of the transition from normal to addictive Internet use, followed with concurrent structural and functional brain changes.
Keywords: addiction, internet gaming disorder, neurobiology, self–concept