Subjektivna percepcija razvoda roditelja kao odrednica privrženosti roditeljima i stavova prema razvodu

Subjektivna percepcija razvoda roditelja kao odrednica privrženosti roditeljima i stavova prema razvodu

Sažetak

Strategije prilaženja potencijalnom partneru neophodne su prilikom započinjanja svakog romantičnog odnosa. U ovom članku iznesen je pregled dvaju istraživanja strategija prilaženja koja polaze od klasifikacije Clark, Shaver i Abrahams (1999), prema kojoj postoji ukupno osam različitih strategija. Te je strategije moguće podijeliti i u dvije veće skupine: na aktivne (npr. izravno prilaženje), odnosno na pasivne (npr. čekanje da druga osoba prva priđe). Cilj ovog rada bio je utvrditi i prikazati prediktore individualnih razlika vezanih uz odabir pojedinih strategija prilaženja. Ispitivani prediktori pritom su bili: osobine ličnosti, vremenske perspektive i stavovi prema rodnim ulogama.

Ključne riječi: strategije prilaženja partneru, ličnost, vremenska perspektiva, rodne uloge

Abstract

Strategic behaviours play a crucial role in romantic relationship initiation. In this article, two studies investigating these behaviours, as classified by Clark, Shaver and Abrahams (1999) are presented. These authors describe eight different strategies. Some of them are known as direct (e.g. directly initiating a relationship) and other as passive (e.g. waiting for another person to make the first move). Possible determinants of strategic behaviours – personality traits, time perspectives and attitudes towards gender roles – are analysed and some general conclusions regarding their predictability are drawn.

Keywords: strategic behaviours in relationship initiation, personality, time perspective, gender roles

Categories: