Ličnost i videoigre

Ličnost i videoigre

  • Post by:
  • 27.09.2021.
  • Comments off

Sažetak

Videoigre su medij koji posljednjih nekoliko desetljeća karakterizira masovni porast i čiji broj igrača i dalje ubrzano raste. Povećanjem broja igrača, sve su očitije postale različite pozitivne, ali i negativne posljedice igranja videoigara, poput ovisnosti i agresije, na što se i usmjerio fokus znanstvenika. Također, u središtu interesa našle su se i osobine ličnosti igrača s ciljem da se opiše na koji su način one povezane s tim posljedicama te da se na temelju ličnosti razvije model koji bi pokušao predvidjeti potencijalne problematične ishode igranja. Ovaj rad razmatra na koji su način povezane preferencije žanrova videoigara i osobine ličnosti igrača. Također, bavi se dosadašnjim spoznajama o ovisnosti koja se javlja kod igrača te ih povezuje s osobinama ličnosti i mogućim preventivnim intervencijama. Zaključno, osvrće se na pregled literature o vezi igranja videoigara i agresivnosti te kakvu ulogu u toj vezi imaju osobine ličnosti.

Ključne riječi: agresija, ličnost, ovisnost, videoigre, žanr

Abstract

Video games are a medium that has been characterized by massive growth in the last few decades, with its number of players increasing drastically. With the increase in the number of players, various positive and negative consequences of playing video games, such as addiction and aggression, became more and more obvious, thus becoming a focus of scientific research. Also, there has been an increasing interest in studying players’ personality traits with a purpose to explain how they affect outcomes of playing and develop a prevention model based on them. This paper describes how the preference for videogame genres and players’ personality traits are related. Furthermore, it deals with the current knowledge about addiction to video games and connects it with personality traits and possible preventive interventions. In conclusion, it looks at a review of the literature on the relationship between playing video games and aggression, and what role personality traits play in that relationship.

Keywords: addiction, aggression, genre, personality, videogames

Categories: