Karakteristike zaposlenika javnog i privatnog sektora
- Post by: Psyche General
- 20.08.2024.
- Comments off
Sažetak
Javni sektor uključuje svakog subjekta koji se financira javnim sredstvima i u javnom je vlasništvu, dok je privatni sektor definiran kao svaki subjekt koji je privatno financiran i reguliran državnim zakonima. Istraživanja razlika tih dvaju sektora doprinijela su osiguravanju gospodarske ravnoteže i sveopće društvene dobrobiti. Dio istraživanja usmjerio se na usporedbu karakteristika zaposlenika javnog i privatnog sektora čime su opovrgnuti različiti stereotipi o zaposlenicima obaju sektora. U ovom se radu daje pregled istraživanja koja uspoređuju odanost organizaciji, zadovoljstvo poslom i motivaciju za rad zaposlenika javnog i privatnog sektora. Problem koji se javlja u takvim istraživanjima je, prije svega, nejasna podjela organizacija u javni ili privatni sektor. Različiti metodološki nedostatci (problem reprezentativnosti uzoraka, korištenje samoprocjenom kao načinom mjerenja, manjak longitudinalnih istraživanja) i oprečni rezultati istraživanja doveli su do teškoća u zaključivanju o stvarnim razlikama zaposlenika javnog i privatnog sektora. Konačno, u ovom su radu navedene smjernice za buduća istraživanja ovog područja.
Ključne riječi: javni sektor, karakteristike zaposlenika, motivacija za rad, odanost organizaciji, privatni sektor
Abstract
Undoubtedly, significant differences exist between the public and private sector. The public sector includes an yentity that is financed by public funds and is publicly owned, while the private sector is characterized as an entity privately financed and regulated by state laws. Researches on sectoral differences contributed to economic balance and overall socialwell-being. Some researches focused on comparing the characteristics of public and private sector employees, there by challenging prevailing stereotypes associated with each sector’s work force. This paper furnishes a comprehensive overview of research esexamining organizational commitment, job satisfaction and work motivation of employees in both sectors. A notable challenge that arises in this kind of research is, first of all, the unclear categorization of organizations in the public or private sector. In consistent research findings and various methodologica limitations, including issues with sample representativeness, the use of self-assessment as a measurement method, and a lack of longitudinal research, make it challenging to draw conclusions about substantive differences between public and private sector employees. In conclusion, this paper offers guidelines for future researches within this domain.
Keywords: characteristics of employees, organizational commitment, private sector, public sector, work motivation