Povezanost sramežljivosti te socijalne i školske prilagodbe

Povezanost sramežljivosti te socijalne i školske prilagodbe

Sažetak

Sramežljivost predstavlja veliku prepreku u prilagodbi kod velikog broja djece. Također, doprinosi socijalnim i akademskim problemima. U ovom članku raspravlja se o nekim poteškoćama s kojima se sramežljiva djeca susreću u predškolskom i ranom školskom razdoblju te zaštitnim faktorima. Nadalje, predlažu se programi intervencije koji uključuju
učitelje, vršnjake i članove obitelji s namjerom minimiziranja negativnih ishoda.

Ključne riječi: sramežljivost, rano djetinjstvo, socijalna prilagodba, akademski uspjeh

Abstract

Shyness represents a major adjustment problem for a lot of children. It also contributes to academic and social issues. This article discusses several of the difficulties shy children encounter in preschool and at the beginning of primary school and also protective factors. Furthermore, it proposes intervention programs which include teachers, peers and family members with the intention of minimizing the negative outcomes.

Keywords: shyness, preschool, early childhood, social adjustment, academic achievement

Categories: