Elektroničko nasilje među djecom i mladima
- Post by: Psyche General
- 23.07.2024.
- Comments off
Sažetak
Pojava novih oblika tehnologije donijela je novi način zlostavljanja među djecom i mladima poznat kao elektroničko nasilje. U ovom radu prikazan je pregled istraživanja na temu elektroničkog vršnjačkog nasilja s fokusom na različite zaštitne i rizične čimbenike, posljedice te programe prevencije i intervencije. Radi se o relativno novoj pojavi koja je ušla u fokus istraživača tek u posljednjih 20-ak godina. Ono dijeli mnoge sličnosti s tradicionalnim vršnjačkim nasiljem zbog čega traje debata oko toga predstavlja li elektroničko nasilje zasebnu pojavu ili je tek podvrsta tradicionalnog vršnjačkog nasilja. Različiti faktori utječu na pojavnost elektroničkog nasilja, od individualnih poput dobi i roda, preko obiteljskih do okolinskih, no kao najbolji pretkazatelj pokazalo se sudjelovanje u tradicionalnom vršnjačkom nasilju. Posljedice su elektroničkog nasilja široke i utječu na mnoge aspekte života, od mentalnog zdravlja do školskog uspjeha. Programi prevencije trebaju se fokusirati na prepoznavanje rizičnih faktora nasilja, prije svega onih vezanih uz tradicionalno nasilje.
Ključne riječi: elektroničko nasilje, vršnjačko nasilje, rizični faktori
Abstract
Development of new technologies has brought about a new type of bullying, known as cyberbullying. It is a fairly novel phenomenon which has only been studied for the past twenty years. Due to sharing many similarities with traditional forms of bullying, there is an
ongoing debate concerning the difference between cyberbullying and bullying. Some researchers claim it is just another type of bullying, while others perceive it as a separate phenomenon. There are various factors influencing the occurrence of cyberbullying, such as age, gender, peers or family, but the most prominent one is participation in traditional bullying. Consequences of cyberbullying are broad and well documented, ranging from deteriorated mental health to school issues. Prevention programs should be focused on recognizing different risk factors leading to cyberbullying with participation in bullying
being the most important one.
Key words: cyberbullying, bullying, risk factors