Ličnost poduzetnika – što je potrebno za uspjeh?
- Post by: bivanovic
- 27.09.2021.
- Comments off
Sažetak
Uz pojam poduzetništva vežu se inovativnost, nesigurnost te rizik, a poslovni pothvati poduzetnika mogu se definirati kao slabe situacije, odnosno one u kojima ponašanje osobe ovisi primarno o njezinim osobinama ličnosti. Niz radova i metaanaliza usredotočio se na pronalaženje sklopa osobina ličnosti koje su prisutne kod onih poduzetnika koji uspješno savladaju sve prepreke koje im se nađu na poslovnome putu. Neki od njih bit će opisani u ovome preglednom radu kako bi se usporedili dobiveni rezultati i sukladno njima donijeli zaključci o ličnosti poduzetnika. Najčešće korišten model osobina ličnosti u ovakvim istraživanjima je Petofaktorski model. Pokazalo se da su neke osobine iz toga modela prediktivne za uspjeh u poduzetništvu, no da se snažnija povezanost dobiva proučavanjem crta ličnosti koje predstavljaju neke specifičnije osobine. To su, primjerice, samoefikasnost i potreba za postignućem. Dobiveni rezultati mogu se koristiti u selekcijske svrhe te u području razvoja osoblja, a daljnja istraživanja trebala bi se baviti medijacijskim i moderacijskim učincima povezanosti osobina ličnosti i uspjeha u poduzetništvu.
Ključne riječi: osobine ličnosti, poduzetnici, poduzetništvo, poslovni uspjeh, psihologija rada
Abstract
The term ‘entrepreneurship’ is associated with innovativeness, insecurity and risk. Entrepreneurial business ventures can be defined as weak situations, i.e. situations in which one’s behaviour primarily depends on one’s personality traits. A number of papers and meta-analyses has focused on defining the framework of personality traits exhibited by those entrepreneurs who successfully overcome hurdles on their business path. Some of those studies will be described in this review article; their results will be compared in order to draw some conclusions about the entrepreneur’s personality. In such research studies, the most commonly used model of personality traits has been the Five-Factor Model. It has emerged that some traits in that model are predictive of success, but a stronger correlation is obtained by studying personality traits which represent more specific facets. They are, for example, self-efficacy and need for achievement. The attained results can be used for purposes of selection as well as in the domain of human resources development. Future research studies ought to look into the mediating and moderating effects of the connection between personality traits and entrepreneurial success.
Keywords: Business success, Entrepreneurs, Entrepreneurship, Personality traits, Work psychology