Istraživanje povezanosti nekih obrazovnih faktora i stavova srednjoškolaca o osobama homoseksualne orijentacije

Istraživanje povezanosti nekih obrazovnih faktora i stavova srednjoškolaca o osobama homoseksualne orijentacije

Sažetak

Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učenika srednjih škola prema gejevima i lezbijkama, njihovo znanje o homoseksualnosti i opaženo nasilje prema učenicima za koje se sumnja ili zna da su homoseksualne orijentacije. Dodatno nas je zanimalo razlikuju li se učenice i učenici, te oni koji pohađaju gimnazijske i strukovne programe, u svojim stavovima i znanju. Sudjelovalo je 239 učenika četvrtih razreda iz šest različitih gimnazija i strukovnih škola u Zagrebu koji su na nastavi ispunjavali upitnik. Pokazalo se da učenici strukovnih škola imaju negativnije stavove prema gejevima i lezbijkama te slabije znanje o homoseksualnosti od učenika gimnazija. Osim toga, dobivena je pozitivna povezanost između stava i znanja o homoseksualnosti, točnije – što je znanje bilo lošije i stav je bio negativniji. Sukladno s tim, učenici strukovnih škola češće su svjedočili nasilju prema homoseksualnim učenicima svoje škole. Budući da negativni stavovi i učestalo nasilje koje je prisutno u svim školama može negativno djelovati na mentalno zdravlje učenika homoseksualne orijentacije, rezultati ovog istraživanja imaju važne praktične implikacije. Nastavno osoblje trebalo bi pružanjem znanstveno utemeljenih informacija o homoseksualnosti biti uključenije pri suzbijanju predrasuda i sprječavanju nasilja prema ovoj manjinskoj skupini.

Ključne riječi: gej, lezbijka, stavovi, vršnjačko nasilje, srednja škola

Abstract

The aim of this study was to measure high school students’ attitude towards gay men and lesbians, their knowledge of homosexuality and perceived violence towards homosexual students among their peers in school. It was tested whether there is a difference in attitudes between female and male students and between students from schools with different programmes. 239 students from six different grammar schools and vocational schools in Zagreb participated in the study. They filled out a questionnaire on their obligatory lessons during school hours. The results showed that students from vocational schools exhibit more negative attitudes towards gays and lesbians and have less knowledge of homosexuality than students from grammar schools. A positive correlation between the attitude and knowledge of homosexuality was discovered, explaining that students who know less about homosexuality have more negative attitudes. Moreover, students from vocational schools have witnessed more violent acts towards homosexual students than the ones from grammar schools. The implication of this study is to emphasise the importance of investing in knowledge of homosexuality in high schools in order to reduce prejudices and violence towards homosexuals and improve their mental health.

Keywords: gay, lesbian, attitudes, victimisation, high school

Categories: